Kevin Triguero

Kevin Triguero

Kevin Triguero

Kevin Triguero

Alla år av träning gav utdeling idag!

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-07-02 00:18  |  Lästid: 3 minuter

Välkomna med mig till Alicante, Spanien!

Det har äntligen blivit dags för mig att ta en efterlängtad semester från vardagen. Missförstå mig inte, jag älskar verkligen min tillvaro men emellanåt känns det nyttigt att kunna komma iväg och bryta mönster. Det är som med träningen, en taktisk vilodag är behövlig för att uppnå bästa resultat.

Jag befinner mig i Alicante med familjen med undantag från Lina som jobbar någon vecka till innan även hon kan joina. Här har jag också mina morföräldrar på besök från Cuba vilket är andra gången jag träffar dem sedan jag lämnade för drygt 22 år sedan. Konstigt va?! Att ha familj i ett annat land, hålla kontakten med ändå inte kunna träffas. Så har det tyvärr varit för mig under min uppväxt. Landet där jag föddes gav mig inte mig friheten eller rättigheten som medborgare att träffa min egen släkt. Idag är jag i vilket fall väldigt glad att jag får vara med dem igen och skapa nya minnen tillsammans.

Idag har jag varit ute och handlat färska grönsaker, fisk, spelat strandtennis och badat i havet. Tro det eller ej har jag till och med gjort en hjälte insats när ett barn hamnade för långt ut i vattnet och drabbades av panik i alldeles gör höga vågor. Jag hörde hjälpskrik samtidigt som folk såg panikslagna upp vid strandkanten. Jag tittade ut och såg en pojke alldeles för långt ut bland dem höga vågorna. Allt därefter gick på ren instinkt. Jag sprang ut mot pojken samtidigt som fler män hoppade i vattnet liksom mig. Mina simkunskaper hjälpte mig att komma fram snabbt och pojken fattade tag om mig samtidigt som jag försökte hålla honom flytandes och lugna ner honom. Jag började genast simma in oss mot strandkanten medan vågorna vällde över oss en efter en. Fler började komma ut och när jag äntligen lyckades sätta fötterna i sanden så dök två livvakter upp med sina flytbojar. Dem tog med pojken till stranden där hans mamma, pappa och lillebror befann sig i lika stor skräck. Som tur är slutade den här händelsen lyckligt men det fick mig att tänka hur viktigt det är att man lär barn simma. Olyckor kan hända oss alla men kan vi ge våra barn en bra och trygg grund i simning så är sannolikheten större att dem inte hamnar i sådan situation.

Dela på Facebook
Tweeta

3 viktiga poäng idag

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-06-18 22:11  |  Lästid: 2 minuter

Under mästersmak tar man till alla medel som kan tänkas funka. Imorse åkte mina nya Sverige kallingar på och dessa skulle bringa tur för svenska herr landslaget i öppningsmatchen mot Syd Korea. Om det gav dem nå tur eller inte kan inte jag inte riktigt säga men 3 viktiga poäng blev det.

Började dagen med att hålla ett pass på Barry’s för Isabella Löwengrips gäng tillsammans med Fitness Collection och det blev ett riktigt dunderpass! Alla verkade supernöjda medans dem kom ut från salen svettiga och med ett stort leende på läpparna.

Eftermiddagen ledde mig till Josefina där Cafe hade samlat för fotbollsfest. Jag kom några minuter försent. Det var sjukt bra stämning och jättemycket folk. En superspännande match som slutade väldigt lyckligt!

Nu väntar Tyskland i nästa match och vi hoppas på bättre spel från svenskarna. Bollen är runt som Zlatan säger, och allt kan hända. Vi fortsätter stödja vårt svenska landslag framåt!

Dela på Facebook
Tweeta

Gör ditt jobb med passion och glädje – Om inte, SLUTA

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-06-15 00:02  |  Lästid: 2 minuter

Jag har gått och längtat efter idag som om det vore min första riktiga julafton jag skulle få uppleva. Idag, exakt 20 veckor in i graviditeten, skulle jag och Lina på vårat andra ultraljud. Under det här tillfället får man träffa en barnmorska som gör en ultraljudsundersökning för att se att bebisen växer normalt, se att alla organ utvecklas väl och att alla kroppsdelar är på plats. Det är även tillfället då man för första gången får möjlighet att se vilket kön barnet har.

Jag och Lina har räknat ned varje minut fram till det här tillfället och senast vi var där gick vi därifrån helt uppe i det blå med känslor. Vi hade då varit på en mottagning på Karlavägen och även den här gången var vi bokade på samma plats.

Jag var lite nervös och väldigt förväntansfull inför dagens undersökning. Framförallt för att jag skulle få se mitt barn för andra gången någonsin men också få lite ordning i alla tankar kring om det var en pojke eller en flicka. Ni kan tänka er hur spänningen byggs upp. Men all den här vackra spänningen och alla underbara känslor som rusade i kroppen skulle snabbt få sig en ordentlig turn.

Linas namn ropades ut och jag kände inte igen rösten. Jag vände mig om såg barnmorskan som skulle ta emot oss för den här undersökningen. Direkt fick jag någon form av obehagskänsla som skulle hålla sig genom hela vår träff på mottagningen. Jag gick fram skakade hand, hälsade och tittade henne djupt i ögonen medan jag sökte efter någon form av positiv kontakt eller bekräftelse. Ingenting vart det. Inne i mottagningsrummet vart det varken ett uns av lyster, glädje eller förståelse för vår situation. Det gjordes inte minsta ansträngning för att knyta kontakt med oss föräldrar eller försköna situationen. Ingen ansträngning gjorde hon heller för att vi skulle få med oss några bra ultraljudsbilder. Vår bebis hade vänt sig just då åt andra hållet och det fick vi leva med. När vi sedan bad om att vi få veta könet så gjordes det med VÄRLDENS minsta entusiasm. Det fanns liksom inte ett uns glädje i hennes röst, kroppsspråk eller energi.

Personligen kände jag mig berövad på vad som skulle bli den bästa dagen någonsin. Jag hade gått och byggt upp alla dessa positiva känslor om vilken faktisk timme vi skulle dela tillsammans och få ett glädjebesked varesig det var en flicka eller pojke. Jag gick därifrån tung och ledsen över det bemötande vi fått och jag kunde inte tro att stunden jag gått och längtat efter så länge hade gjorts så tråkigt av någon annans dåliga energi.

Jag önskar att det här kommer ut för att påminna folk om att man ska göra det man älskar och visa glädje när man gör det. Och har man inte den glädjen kvar så bör man fundera på om man ska göra något annat.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2018-06-15 11:38

Superantioxidaten Astaxin kan hjälpa dig förbättra ditt välmående

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-06-01 15:58  |  Lästid: 2 minuter


Arbete, familj, träning, fritidsintressen är vardagliga saker som vi delar och som kräver vårt engagemang och ansträngning. I perioder kräver det mer och ibland mindre. Oavsett hur fördelningen mellan dessa är så utgör det vi stoppar i oss en viktig del för hur vi mår och presterar i vår dagliga tillvaro. Det finns en grundläggande sak kroppen kräver från oss för att fungera väl och i vissa fall till och med för att prestera på topp, kosten. Den utgör basen för hälsa och prestation. Vare sig du är elitidrottare, vanlig motionär eller har andra åtaganden och intressen så borde du intressera dig för vad du stoppar i dig.

I dag vill jag dela med mig av tankar kring en produkt som jag fått möjligheten att testa och utvärdera under ett par månader. Produkten jag pratar om heter Astaxin och har funnits på marknaden i flertals år. Det har gjorts massa forskning kring dess hälsoeffekter och bevisats vara en superantioxidant. Den skyddar kroppens celler och stärker kroppens immunförsvar. Hur det visar sig rent fysiskt är genom mindre sjukdagar, man känner sig piggare och upplever mindre trötthets-dippar. I träningssammanhang kan man också uppleva att man orkar aningen mer vilket tyder på en kropp i bättre balans.

Liksom andra hälsokost-klassade produkter på marknaden behöver man ge dessa tid att verka i kroppen och förväntningarna måste ställas utifrån rätt grunder. Till skillnad från läkemedel som oftast är snabbverkande så tar det oftast något längre tid innan man märker kraften i naturliga läkemedel. Det har snart gått 12 veckor sedan jag började med Astaxin och jag har klarat mig från vårens diverse virus som flödat omkring. Jag lever allmänt väldigt hälsosamt men jag upplever ändå att min kropp svarar bättre vid fysisk ansträngning och det mäter jag framförallt genom mina löpresultat som blivit bättre dem senaste veckorna. Det är viktigt att det jag skriver inte tas ur sin kontext, helheten av bra träning och kost är grundläggande för välmående och prestation. Därmed är det också viktigt att tänka på vad man kan komplettera med för att förbättra kroppens förutsättningar att hålla sig frisk och stark.

Dela på Facebook
Tweeta

Startar morsdag på gymmet

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-05-27 22:20  |  Lästid: 2 minuter

Först och främst grattis till alla fantastiskt starka kvinnor på morsdag. Idag fick jag försmak på hur morsdag kan komma att se ut framöver. Jag och Lina avsatte hela dagen för riktig kvalitetstid och har verkligen njutit av varandras sällskap ute i solen och på stan. Träningsmänniskor som vi ändå är började dagen efter en god hotellfrukost på gymmet med ett uppskattat träningspass.

Det är många som vänder blicken på gymmet och många som nyfiket frågar hur det är med träning under graviditet. Lina är nu på väg in i sin 5e månad och tränar lika regelbundet som hon gjorde tidigare. De första tre månaderna när kroppen är såpass instabil och som kvinna går igenom otroligt mycket illamående, trötthet och andra symptom som rubbar ens normala sinnesstämning så gäller det att ha tålamod och fatta kloka beslut kring hur mycket man tränar. Framförallt skulle jag säga att det är viktigt är man inte upplever stress över situationen.

 För mig har det varit viktigt att försöka lyssna på hur hon känt men också finnas där som stöttepelare och motivationskraft. Det var ett par veckor där hon upplevde mer trötthet än normalt och motivationen till träning kanske inte alltid fanns där. För mig blev det viktigt att ändå försöka få henne på andra tankar och hjälpa iväg henne till gymmet. Vi planerade dagar då vi tränade ihop och jag fick leda passet. På det sättet fick hon draghjälp till gymmet och väl på plats hade vi kul tillsammans.

Jag tror väldigt mycket på att det förarbetet man lägger ned i form av fysisk aktivitet och hälsosam kosthållning lägger mycket av grunden för återhämtningen efter graviditeten. Det gäller dock att vara klok, hängiven, tålmodig och hela tiden lyssna på kroppen.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2018-05-27 22:21

JAG SKA BLI PAPPA

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-05-15 00:04  |  Lästid: 1 minut

Denna vackra kvinna bär just nu något otroligt fint inom sig. Det är helt galet att även jag kommit till det stadie i livet då jag ska bli pappa. Det är svårt mig för att sätta ord på vad det innebär eller beskriva exakt hur det känns. Allt som sker just nu äger rum innanför den där bulan och jag kan bara beakta och beundra. Vi har just passerat de första 100 dagarna och vi vet ännu inte om det är en pojke eller flicka. Det ska bli så spännande att få veta könet om ett par veckor.

Lina har trots omständigheterna och med all turbulens som kroppen genomgår den första tiden mått ganska bra. Mest har hon känt stor trötthet. Det var ovanligt att se henne på det sättet, speciellt när jag vet att hon är en aktiv tjej som sällan står still. Vissa dagar fanns det helt enkelt inte någon ork i kroppen. Nu verkar allt sånt ha släppt och hon tränar på som vanligt med undantag för aningen förändrad träningsupplägg med respekt för att kroppen genomgår en stor fysisk förändring.

Dela på Facebook
Tweeta

BARRY’S KOMMER TILL GÖTEBORG

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-05-09 09:21  |  Lästid: 2 minuter

Jag känner mig otroligt glad och stolt över att få berätta att vi siktar på att öppna vår nästa studio på västkusten, i fantastiska Göteborg! Sedan vi öppnade Stockholm förra hösten har det varit otroligt givande resa och jag älskar den unika känslan som uppstår i Röda Rummet. Jag känner att jag utvecklas enormt mycket själv samtidigt som jag får göra det jag älskar vilket är att hjälpa andra att utvecklas genom träning.

Den 31 augusti slår vi upp dörrarna på Kyrkogatan 58 i Göteborg. Vi har redan nu samlat ett gäng riktigt grymma tränare som kommer leda studion framåt. Med öppningen framför oss så kommer det praktiskt taget kännas som tiden står stilla, vilket är bra med tanke på att sommaren är här, men längtan efter att få ta emot våra första medlemmar genom dörren i Röda Rummet tränger in djupt under huden.


Vi har redan släpp exklusiva öppningserbjudaden (limiterade) så bor du i Göteborg och vill ta del av en oförglömlig träningsupplevelse som ger resultat så vänta inte med att införskaffa dina pass redan nu.

Läs också artikeln som publicerades i GT imorse – Klicka HÄR

 

Dela på Facebook
Tweeta

Vad är en MÅLTID?

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-04-03 23:20  |  Lästid: 2 minuter

Alldeles för många gör kosten till en stor daglig utmaning. Och som alltid när något blir krångligt så känns det tråkigt, jobbigt och man tenderar att inte fortsätta. Vi träningsintresserade pratar ofta om regelbundna måltider och jag vet att många blandar ihop detta med storslagna maträtter som tar enormt mycket tid att tillaga och som inte funkar i vardagen.

När vi pratar om måltider så tänker vi oftast näringsrika alternativ som ger kroppen den näring och energi den behöver för att klara av vardagen. Det kan vara så enkelt som en väl sammansatt smoothie till en mer komplicerad middag. Möjligheterna är många och det är endast du själv som bestämmer hur enkelt det du gör det.

En annan sak som brukar vara utmanande är tajming. Många uppskattar kvällarna hemma med familjen och väljer därför att träna direkt efter jobbet. Det som sker är att måltiden som skulle lämpa sig väldigt bra som upplagning för ett bra kvällspass hamnar i kläm. Energin från lunchen är borta för länge sen och mellanmålet har uteblivit.

Vad kan man göra?

Innan träning försöker jag alltid få i mig något som är lättsmält och som ger mig näring och energi under passet. Det jag personligen föredrar är en bra protein- och fettkälla. Jag brukar som oftast göra mig en smoothie på vanilj protein, fryst spenat, blåbär, havremjölk och jordnötssmör. Om inte jag har det nära tillhands så smiter jag alltid förbi någon butik där jag handlar kalkon-, kycklingskivor, en näve nötter eller en avokado.

Det handlar om att förenkla och hitta lösningar som passar in i vardagen.

Dela på Facebook
Tweeta

Vad bör man fokusera på: Konditionsträning eller Styrketräning?

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-04-02 23:58  |  Lästid: 2 minuter

Oj oj oj.. nu ställer jag till det ordentligt. Vad tänker jag med när jag slänger mig i en het gryta med en rad olika kokande åsikter.. kanske vill jag bara fånga din uppmärksamhet för att få dig att inse att kombinationen är mest troligt det korrekta svaret..? Eller kanske bara en utav dessa..?

Vilken av dessa är egentligen den bästa träningsformen?

Det hade varit helt fantastiskt om jag kunde ge dig ett konkret svar på den här frågan men som i dem flesta fall så är det en rad andra frågor som först och främst behöver svar.

All form av träning är bra för din kropp så länge den utförs med bra teknik och med en tydlig träningsplanering. Konditionsträning och styrketräning är båda utmärkta träningssätt som syftar att förbättra din fysiska tillstånd och hälsa. Att påstå att dessa inte är förenliga med varandra är en lögn. Det beror helt och hållet på dina förutsättningar och framtida träningsmål. Huruvida du tränar för att bli en mer uthållig, bygga större muskler eller enbart fokuserar på att förbättra din hälsa så blir utgångspunkten olika.

Eftersom varje individ ser olika ut, har olika fysiska bakgrund och framförallt olika målsättningar så behöver vi olika mycket av den ena eller andra i olika faser. För många är det enormt värdefullt att hålla isär på styrketräning och konditionsträning för att inte störa muskelutvecklingen. Medan andra har stort värde att kombinera dessa två träningsformer.

Jag som nördar ner mig i träning skiljer väldigt ofta på dessa träningsformer men i perioder så ser jag stort värde i att mixa dem. Framförallt handlar det om perioder då jag vill deffa ner mig en aning. Jag blandar då styrketräning med kortare och mer intensiva intervaller. På det viset fortsätter jag att stimulera en positiv muskeltillväxt samtidigt som jag förbränner mer fett och förbättrar min uthållighet. Det jag däremot inte ägnar min tid till är att köra långa konditionspass som bryter ner muskelmassa.

Bra planering och insikten om att olika slags träningsupplägg hjälper dig fram till dina mål i olika skeden av din utveckling är A och O.

 

Dela på Facebook
Tweeta

Läs vad jag tycker om ECCO’s nya sportiga sneakers

Kevin Triguero  |  Publicerad 2018-03-27 21:20  |  Lästid: 2 minuter

Det känns så skönt att solen tittar fram lite oftare och att dagarna blir längre. Det är fortfarande lite kyligt men vårkänslorna bubblar under ytan och längtan efter våren blir allt mer påtaglig. Framförallt längtar jag efter att få klä mig lite mer lättsamt, lämna vinterjackan i garderoben och byta bootsen mot ett par sköna sneakers. Visst låter det härligt!?!

I dagens inlägg vill jag lyfta fram ECCO’S nya storsatsning inom sneakers. Jag har fått möjligheten att testa dessa och som väntat är det en otroligt bekväm sko. Varje steg är mjuk och bestämd. Egentligen ingen större överraskning då något ECCO är känt för är just kvalité och känsla. Just den här sneakermodellen har utformats för att låta foten andas bättre samtidigt som den stänger ute fukt som kan ta sig in till fötterna. Och det finns inget värre än att gå med känslan av fuktiga fötter.

Det jag var mest nyfiken på att ta reda på var om dem hade lyckats matcha en sportig och modern sneaker med deras ursprungliga kvalitéer. Och ingen tvekan om den saken! Jag känner att jag fullbordar en manlig, sportigare, klädstil utan att tumma på bekvämlighet och känsla.

 


En kanonfin modell från ECCO som garanterat blir en storsäljare. Ni hittar dem HÄR.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2018-03-29 13:37