Annons

Kevin Triguero
Kevin Triguero skriver om träning, hälsa och livsstil för Café.

Annons
 

ÄR KOSTTILSKOTT BARA FÖR GYMJUNKIES?

Kosttillskottsföretagen har länge vänt sig primärt till personer som tränar på hög nivå och vilka efterfrågar en komplettering av sin kost för optimera utgången av sin träning. Verkligheten är att vi alla behöver tillskott av makro och mikronutrienter oavsett om vi träna mycket, måttligt eller ingenting alls. Även fast vi håller en väl balanserad kost genom vilken vi får i oss väsentliga beståndsdelar så finns det andra faktorer som påverkar vår hälsa. Det är mer uppenbart idag att rätt intag av kosttillskott är nödvändigt för att kroppen ska må bra.

För att ta reda på vad just du behöver kan du ta prata med din personliga tränare eller nutritionist och tillsammans med denne göra en grundläggande undersökning för att gemensamt komma fram till vad du kan göra för optimera dina träningsresultat och hälsa. Här listar jag några viktiga kosttillskott som du redan nu kan införskaffa!

FÖR DIN TRÄNING

Protein – Väsentlig för muskeltillväxt och återhämtning efter träning.
Bcaa – Viktig näringsintag under träning.
Kolhydrater – För effektiv återhämtning efter träning.

Annons

FÖR DIN HÄLSA

Greenmix – Viktiga vitaminer & mineraler för din dagliga hälsa.
Bärboost – Riklig på antioxidanter, vitaminer och mineraler. Daglig intag rekommenderas.
Magnesium– Jätteviktig mineral som hjälper dig sova bättre och lindra spända muskler. Daglig intag rekommenderas.

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar