Annons

Kevin Triguero
Kevin Triguero skriver om träning, hälsa och livsstil för Café.

Annons
 

MOTIVATION: Ge inte upp bara för att du har tidspress!

Dagarna går i ett just nu. Jag upplever för första gången hur min egen träning hamnar i kläm pga av andra ansvarsområden som ska uppfyllas.

Annons

Jag vägrar dock låta något annat få mig att prioritera ned det som får mig att må bra i nuet och för all framtid. Jag får vara smartare med min tidsplanering runt omkring och på gymmet. Jag får korrigera mina träningsmål så att dem går samman med de förutsättningar som ges men jag vägrar ge upp. Att man har mycket i perioder är för mig ingen anledning att ge upp utan snarare en anledning att hitta smartare lösningar. Här är därför tre saker man kan göra på kort sikt för återupphålla sin träning, fysik och hälsa.

Fokusera på rätt sak –  Om man ska göra märkbar förändringar med sin fysik behöver man ägna det tid och göra en stor kraftansträngning, just två saker man inte har överflöd av. Med den insikten kan man nu prioritera om och ägna sig åt behålla en god fysik och hälsa.

Planera din träning omkring ditt schema – Långa träningspass med utsatta tider kanske inte passar dig för tillfället. Istället för att låta det få din träning till förfall så hitta sätt att träna där tiden ges. Utomhusträning, tillgång till gymanläggningar med längre öppettider, gummiband för hemmaträning, etc är alla lösningar på en tillfällig tidsutamning.

Effektiva träningspass – Glöm långa träningspass med lång vila och prat emellan varje set. Nu måste du fokusera på det du ska göra och ha en tydlig planering. HIIT, SuperSet, Cirkelpass, Tabata är alla tidseffektiva träningsvarianter som du kan använda din av för att tidseffektivisera dina träningspass.

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar