Kevin Triguero

Kevin Triguero

Kevin Triguero

Kevin Triguero

Tips för dig som vill bygga muskler mer effektivt

Kevin Triguero  |  Publicerad 2017-12-11 00:14  |  Lästid: < 1 minut

Många gillar att prata om det beryktade 80-20 förhållningsättet när det kommer till att bygga muskler eller tappa vikt. Med andra ord menar man att resultatet utgörs av 80% kosthållning och 20% träning. Personligen finner jag ration mellan kost och träning visserligen sann när det kommer till viktnedgång eller minskad kroppsfett men inte lika starkt förankrat när det handlar om muskeluppbyggnad.

Man skulle kunna äta enligt den perfekta kosthållningen men inte träna / hålla på med rätt slags träning och för den delen inte lägga på sig muskelmassa. Det visar tydligt på att träning utgör en avgörande del när det kommer till att lägga på sig muskelmassa. Därav blir ditt engagemang och träningsplanering otroligt viktig om du vill bygga muskler.

Här följer några enkla tips för dig som vill bygga muskler mer effektivt:

Träning: Ha en tydlig träningsplanering som förändras varje 4-8 veckor beroende på hur träningsvan du är och var noggrann med att lägga märke på din utveckling under dina olika upplägg.

Sömn: Återhämtning är otroligt viktig för kroppen. Försök sova minst 7 timmar varje natt.

Kosttillskott: Ditt intag av protein behöver förmodligen en boost. Du behöver ca 1,5-2g protein / kg kroppsvikt.

Kost: Ett minimum av 4 st välkomponerade måltider dagligen.

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar

Uppdaterad 2017-12-11 00:17