Annons

Kevin Triguero
Kevin Triguero skriver om träning, hälsa och livsstil för Café.

Annons
 

Träna dina armar större och starkare

Varje måndag bjuder jag mina kunder på BARRY’S på en riktig omgång i armträning. Syftet är att med olika övningar uppnå total muskelutmattning och bryta ned muskelfibrer för att tvinga fram ett återskapande av nya.

Annons

Med andra ord blir resultatet starkare och större armmuskler. Här följer ett tankesätt och tips på övningar du kan anamma om du vill bygga din biceps större och starkare.

Stående stångcurl supinerat grepp (handflatan uppåt) – 4-6 Set 5-8 Rep

Börja gärna din bicepsträning med en övning som kräver högre belastning och vilken involverar bicepsens långa och korta huvud.

Sittande hammercurl (neutralt grepp / tummen uppåt) – 4 Set  10-12 Rep

Som andra övning är hammercurl väldigt bra då det utöver dess fokus på bicepsens långa och korta huvud också till stor det involverar underarmsmuskeln som knyter ann till armbågsleden. Förutom att det blir effektivt att få träning i tre muskler genom samma rörelse så bygger det en känsla av bredd i din biceps.

Sittande singelarm bicepscurl (a.k.a concentration curl) – 4 Set 12-15 Rep

Som avslut vill du ge biceps en riktig genomkörare och den här övningen träffar biceps som ingen annan. Din uppgift är att kräma ur det sista och därav skulle rekommendera dig att fokusera något lägre vikter och högre repetitioner. På så sätt sätt kan du fortfarande nyttja maximal tid under belastning.

Dela
Tweeta
 

Annons

 


Annons

Laddar